venerdì 11 maggio 2012

Rihanna capsule collection for Armani

Hi beauties
another great fashion collaboration has been launched!
Rihanna, the singer who sold more than 35 million of records and 120 millions of singles in the world, is the new testimonial of the advertising campaigns for Armani Jeans and Emporio Armani and, above all, she has designed a capsule collection of jeans and lingerie items available in stores across the globe form mid-April.

The Rihanna for Armani Jeans collection consists of three pieces in denim, four t-shirts, a leather jacket and two bags in real classic American denim style with a touch of vintage.
As you know, Rihanna is famous for being a very sexy and feminine icon, it's surprising that the collection is so boyish. The denin jumpsuit, a simple tank top and a tartan fantasy remind an honesty and a durability that take its origin in the male style. But when you wear them, they evoke  a 50s pin-up style with a very sensual feel. For example the high-waisted shorts in denim délavé that reveals the tartan print when you roll them up. But the Rihanna's favourite piece is the romper, that she usually dress. It's in distressed denim with some holes and very soft at the touch. The skinny jeans, very stretch and sexy, have a bleach effect due to that the back pockets have been removed after the bleaching process and leaving the shadowy mark of where they were.
Another remarkable point are the four t-shirts. A black tank top with a denim pocket that has the Rihanna's logo on it. A dusty-pink one with her eagle+R logo in silver foil. Then a printed top with some cut-outs, featuring the same bird that you can find on the underwear. At last a maxi-long t-shirt with a cloud print that suggest the summer breeze. The leather jacket is skinny, sexy and iper-feminine in real Rihanna style. Closing the collection the two canvas bags in different sizes, the most vintage pieces.
The Rihanna for Emporio Armani underwear collection is a collection made of stretch cotton, very basic and comfortable for a daily use. The tank top and shorts are available in black or grey and have a rhinstone logo. The push-up bra and thong or panties are in teal or black with glitter logo in contrast and a personalised elastic. A micro-fibre series in shaded sky blue closed the collection and displays a micro printing and the inscription "Rihanna for Emporio Armani" across the elastic. This capsule collection has very affordable prices!

During few interviews, Giorgio Armani said " Rihanna is a great artist. She has charisma, personality and energy and has been a pleasure to work with her. She captures the contemporary and young essence of Emporio Armani Underwear and Armani Jeans perfectly" while Rihanna answered that " I have always admired Giorgio Armani and his elegant work; I never dreamed I would be able to collaborate with him to design unique, fun and modern clothing".

Armani-Rihanna will be a binomial of success... The class of Giorgio mixed with the sexy flair of Rihanna will be a must-haves in our closet for all the S/S.

Which is your favourite item?

With love and fashion
yours Carolyne O'

Ciao bellissime
un'altra splendida collaborazione a tema moda è stata da poco lanciata!
Rihanna, la cantante che ha venduto più di 35 milioni di dischi e più di 120 milioni di singoli, è la nuova testimonial per le campagne pubblicitarie di Armani Jeans ed Emporio Armani e, soprattutto, ha disegnato una capsule collection di jeans e capi di lingerie, disponibili nei negozi di tutto il mondo dalla metà di Aprile.

La Rihanna for Armani Jeans collection è costituita da tre jeans in denim, quattro t-shirts, una giacca di pelle e due borso in tipo classico stile denim americano con un tocco vintage.
Come sapete, Rihanna è famosa per essere un'icona sexy e femminile, quindi è stato sorprendente che la sua collezione invece abbia un'impronta da maschiaccio. Una tuta in denim, un semplice top e una fantasia tartan ricordano una purezza e un'solidità che prende le sue origini nello stile maschile. Ma indossandoli, evocano uno stile da pin-up anni 50 con un effetto molto sensuale. Ad esempio gli shorts sexy a vita alta in denim délavé che rivelano la stampa tartan arrotolandoli. Ma il pezzo preferito da Rihanna, che indossa sovente, è senza dubbio la tuta, anch'essa in denim délavé con effetto used ed è molto morbida al tatto. I jeans skinny, molto aderenti e sexy, sono sbiancati a effetto bleach senza le tasche posteriori, rimosse dopo il processo per lasciare il posto solo all'impronta più scura.
Un altro punto importante della collezione  sono le t-shirt. Un top nero con una taschina in denim e una spilla appuntata con il logo di Rihanna. Un'altra rosa antico con il suo logo eagle+R argentato. Eì presente anche un top con tagli con la stampa che riprende la fantasia del volo degli uccelli della linea di lingerie. E infine una maxi t-shirt con una grande nuvola che ricorda la brezza estiva. La giacca di pelle invece è molto aderente, sensuale e iper-femminile in pieno stile Rihanna. Chiudono la collezione le due borse in tela in diverse misure, i pezzi più vintage.

La Rihanna for Emporio Armani underwear collection è una collezione realizzata in cotone stretch, molto basic e confortevole adatta a un uso quotidiano. La serie formata da canotta e coulotte in nero o grigio presentano un logo in strass. I completi di reggiseno push-up con perizoma o slip sono in color cielo o nero con un logo glitter a contrasto e un elastico personalizzato. Una serie in microfibra in colore verde acqua con effetto sfumato e micro stampa con la scritta " Rihanna for Emporio Armani" sull'elastico chiudono la collezione. Questa capsule ha un costo molto inexpensive!

Durante numerose interviste, Giorgio Armani ha dichiarato " Rihanna è una grande artista. Ha carisma, personalità ed energia e lavorare con lei è stato un piacere. E' in grado di catturare perfettamente lo spirito contemporaneo e giovane di Emporio Armani Underwear e Armani Jeans" mentre Rihanna ha risposto che " Ho sempre ammirato Giorgio Armani e l'eleganza delle sue creazioni; Non avrei mai immaginato di poter collaborare con lui nel disegnare capi unici, divertenti e moderni" .

Armani-Rihanna sarà sicuramente un binomio di successo... La classe di Giorgio mixata alla estrosità sexy di Rihanna saranno un must-haves nei nostri armadi per la P/E.

Qual'è il vostro pezzo preferito?

Con amore e fashion
la vostra Carolyne O'

Don't forget to join my blog through GOOGLE FRIEND CONNECT ,BLOGLOVIN' , on TWITTER @carolinaogliaro and INSTAGRAM @carolinaogliaro !








Leather jacket with the denim shorts













Pictures of Rihanna at work




Sketches of the collection

7 commenti:

  1. Interesting and fashionable!
    King George never mistakes his designs and you wrote briefly everything with synthesis and love.

    RispondiElimina
  2. WOOOOOOOOOOOOW!!!


    http://chocolateinfashion.blogspot.com

    RispondiElimina
  3. Non mi ispira troppo questa collezione, da lei mi aspettavo qualcosa di più stravagante ;)

    FOLLOW ME ON MA COPINE REBECCA BLOG!

    RispondiElimina
  4. Mi piacciono solo il giubbotto e gli shorts!un bacio Cate

    RispondiElimina
  5. Great pics!:D


    With love,Mia

    RispondiElimina
  6. Really cute!Can't wait to buy some lingerie!

    RispondiElimina
  7. it´s good visit you again ans find amazing ideas!

    RispondiElimina

Your words made my day!