venerdì 27 aprile 2012

Giorgio Armani and Lady Gaga for Born This Way Ball

Dear beauties
it's Friday so let the week-end finally begin :)
I just saw the sketches that Giorgio Armani has created for Lady Gaga for her Born This Way Ball Tour in Asia and I have simply no words.
The class of Armani joines the ecletic Mama Monster Gaga and the result is an explosion of femininity, craziness and futurism.
The tour starts today from Seoul than moves to Hong Kong for the dates of 2nd, 3rd, 4th and 5th May, Tokyo the 10th, Singapore the 28th and will end in Australia and New Zeland.
Mr Armani created for Gaga four outfits with respective accessories.

The first outfit is a black body created by PVC tubes connected from studs, with metal insets that define the body shape. The look is completed by robotic boots, head gear coordinated and long gloves that end with metal claws.


The second one is also a body in shiny black PVC that focuses the shoulder with a series of spiky studs, crystals and long fringes. It is a real architectonic sculpture in movement. The look ends with high boots with black Swarovski elements and an important and geometric hat.

For the third look there is again a body but with transparent plexiglass decorations, guitars, black crystals and a led luminous installation create a multi-faceted image that reminds the cubist art. The head gear has the shape of a keyboard and the boots are made of black vinyl.
The last outfit has a nineteenth-century taste, with a long colour naked latex tunic with roomy sleeves. Flashes of light are created by PVC luminescent sheets on the triangle that decores the front of the dress, the hat and on the plateau of the latex boots.
As Giorgio Armani said " Working with Lady Gaga is every time a new experience. I like how she uses fashion as a scenic element to built her character. She is a talented person with a huge intelligence: create stage costumes for her is a creative exercise really stimulating"
This is the consolidation of the collaboration between Mr Armani and Lady Gaga, started in 2010 for the Grammy Awards and it continued the same year when King Giorgio created the outfits for The Monster Ball Tour. Lady Gaga was dresses by Armani also in red carpets and special occasions.

Which is your favourite sketch?
Hugs
Carolyne O'

Care bellezze
è venerdì e allora facciamo finalmente cominciare questo week-end :)
Ho appena finito di osservare gli schizzi che Giorgio Armani ha creato per Lady Gaga per il suo Born This Way Ball Tour in Asia a sono rimasta semplicemente senza parole.
La classe di Armani si è unita all'ecletticità di Mama Monster Gaga e il risultato è un'esplosione di femminilità, pazzia e futurismo.
Il tour inizia oggi da Seoul e poi si sposterà ad Hong Kong per le date del 2, 3, 4 e 5 Maggio, Tokyo il 10, Singapore il 28 e terminerà in Australia e Nuova Zelanda.
Mr Armani ha creato per Gaga quattro outfits e relativi accessori.

Il primo outfit è composto da un body nero creato con tubi di PVC connessi da borchie, con inserti metallici che definiscono la forma del corpo. Il look è completato da stivali robotici, copricapo coordinato e lunghi guanti che terminano con artigli di metallo specchiato.

Il secondo è ancora un body in scintillante PVC nero che focalizza l'attenzione sulle spalle con una serie di borchie appuntite, cristalli e lunghe frange. E' una vera e propria scultura architettonica in movimento. Il look finisce con stivalti alti con elementi di Svarovski neri e un importante e geometrico copricapo.

Per il terzo look è di nuovo presente un body ma composto da decorazioni di plexiglass trasparenti, chitarre, cristalli neri e un'installazione a led luminosi che da vita a un'immagine sfaccettata che ricorda l'arte cubista. Il copricapo ha la forma di una tastiera e gli stivali sono fatti di vinile nero.

L'ultimo outfit ha un sapore Ottocentesco, con una lunga tunica di lattice color nudo e ampie maniche. Lampi di luce vengono ricreati da fogli di PVC elettroluminescente sul triangolo che decora la parte frontale dell'abito, del cappello e sul platform degli stivali di latex.

Come ha detto Giorgio Armani " Lavorare con Lady Gaga è ogni volta una nuova esperienza. Mi piace il modo in cui usa la moda come elemento scenico per costruire il suo personaggio. E' una persona di forte talento con una grande intelligenza: creare costumi di scena per lei è un esercizio creativo molto stimolante"
Questo è il consolidamento di una collaborazione tra Mr Armani e Lady Gaga, iniziata nel 2010 per i Grammy Awards e continuata nello stesso anno quando Re Giorgio creò gli outfits per il Monster Ball Tour. Lady Gaga è stata vestita da Armani anche per numerosi red carpets e occasioni speciali.

Quale è il vostro schizzo preferito?
Abbracci
Carolyne O'


           JOIN MY BLOG THROUGH GOOGLE FRIEND CONNECT & BLOGLOVIN' !

3 commenti:

  1. i have no doubts that her tour will be amazing! i can't wait to see these sketches come to life!

    RispondiElimina
  2. WOW! only Lady Gaga could pull out these outfits, and I loved that Giorgio Armani designed them! Genious!

    xoxo Julieta

    RispondiElimina
  3. Lady Gaga is insane and Armani is a king of class,what a couple!I am sure that these outfit will be a success can't wait to see them live!
    Xxx Jenna

    RispondiElimina

Your words made my day!